چطور لیورپول با وجود کاهش 15 میلیون پوندی ، از قرارداد اسپانسری نایک سود بیشتری می گیرد

Read Time:2 Minute, 26 Second

پیش از شروع رقابت های 2020/21 ، لیورپول با حمایت از اسپانسرهای قبلی New Balance با غول های لباس ورزشی نایک قرارداد حمایت مالی کیت های خود را امضا کرد.

قهرمانان لیگ برتر حتی پس از آنکه توسط New Balance به دادگاه کشیده شد ، ناامید بودند که با Nike مهر و موم کنند. با این حال ، New Balance در قرارداد خود سالانه 45 میلیون پوند به این باشگاه پیشنهاد می داد ، در حالی که Nike تنها نرخ 30 میلیون پوندی سالانه را ارائه می داد.

New Balance شرکای قبلی لیورپول بودند

عجیب به نظر می رسد ، درست است؟ چرا هر باشگاهی برای اطمینان از معامله ای که 15 میلیون پوند کمتر در سال ارائه می دهد با دندان و ناخن می جنگد؟ خوب ، کمی بیشتر از آن وجود دارد.

اولاً ، نایک همچنین 20٪ از کل درآمد حاصل از فروش کالاهای مجاز را به قرمزها پیشنهاد داده است. این بدان معناست که شرکت لباس ورزشی برای جبران کاهش 15 میلیون پوندی مجبور به فروش کالایی به ارزش 75 میلیون پوند است.

فصل گذشته ، دیلی میل گزارش داد که لیورپول 1.7 میلیون پیراهن ماکت فروخته است. اگر فرض کنیم که هزینه هر پیراهن به طور متوسط ​​در حدود 50 پوند است ، این مبلغ به 85 میلیون پوند می رسد ، در حال حاضر فاصله را تشکیل می دهد – و این فقط مربوط به پیراهن های ماکت است.

اما این جایی نیست که مزایای باشگاه مرسی ساید به پایان می رسد. معامله با نایک همچنین پتانسیل خارق العاده ای برای رشد به عنوان یک نام تجاری دارد.

New Balance دقیقاً ناشناخته نیست. با این حال ، وقتی نوبت به قد و قامت می رسد ، آنها با نایک مقایسه نمی شوند. به عنوان مثال ، New Balance 6.2 میلیون دنبال کننده اینستاگرام دارد ، در حالی که نایک 128 میلیون دنبال کننده دارد. در توییتر ، نایک 8.3 میلیون دنبال کننده دارد ، در حالی که New Balance دارای 257،700 نفر است. به بیان ساده ، نایک بسیار بسیار بزرگتر است.

علاوه بر این ، نایک مشارکت هایی دارد که به لیورپول امکان می دهد به بازار جدیدی دسترسی پیدا کند که قبلاً قادر به انجام آن نبودند. لیست مشتریان نایک شامل نماد بسکتبال LeBron James ، سوپراستار تنیس سرنا ویلیامز و خواننده رپ Drake است. این باعث می شود لیورپول بتواند نظر کسانی را که علاقه ای به فوتبال ندارند جلب کند.

لبرون جیمز سهامدار اقلیت لیورپول است

پاریس سن ژرمن اخیراً کاری مشابه انجام داده است ، با همکاری قهرمان قهرمان بسکتبال مایکل جوردن و مارک Air Jordan او ، با نماد برجسته “jumpman” ستاره در لباس سوم باشگاه ظاهر شده است.

هدف لیورپول جلب نظر رقبای منچستر یونایتد است که ارزش قرارداد او با آدیداس 75 میلیون پوند در سال است و یکی از بزرگترین حمایت های مالی باشگاه فوتبال است. همکاری با New Balance برای رسیدن آنها به این سطح کافی نبود ، در حالی که این معامله با نایک باید آنها را به عنوان یک مارک جهانی با شیاطین سرخ رقابت کند.

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social profiles